.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک بام و 2 هوای دولت در استانداری‌ها
با ابلاغ بخشنامه وزارت کشور به استانداری‌ها از این پس روابط‌عمومی‌ استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور منحل شده و در زیرمجموعه دفتر استانداران و فرمانداران قرار می‌گیرد.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس ، با ابلاغ بخشنامه وزارت کشور به استانداری‌ها از این پس روابط‌عمومی‌ استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور منحل شده و در زیرمجموعه دفتر استانداران و فرمانداران قرار می‌گیرد.

این در حالی است که براساس خبر پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت دولت در اردیبهشت ماه امسال براساس مصوبه هیئت وزیران به امضای معاون اول رئیس‌جمهور قرار بود سطح سازمانی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری به مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و در استانداری‌ها به اداره کل ارتقا یابد.

به نظر می‌رسد در همین زمان و در تناقضی آشکار، وزارت کشور با بخشنامه‌ای از استانداران و معاونان منابع‌ نیروی انسانی استانداری‌ها خواسته است که با انحلال واحدهای روابط‌عمومی آن را زیرمجموعه دفاتر استانداران اداره کنند.

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران با تایید این خبر به فارس می‌گوید: هیئت دولت در ابلاغیه‌ای به امضای رحیمی خواستار ارتقای روابط‌عمومی‌های استانداری‌ها از اداره به اداره کل شده بود.

کمال رستمعلی تاکید می‌کند: این موجب مسرت و خوشحالی بود که بعد از سال‌ها ابلاغیه‌ای برای حمایت از روابط‌عمومی‌ها آن هم در این سطح صادر شده تا شاهد گسترش فعالیت‌ها و دایره اختیارات این واحد باشیم.

وی ادامه می‌دهد: اما در تناقضی آشکار از سوی مشاور وزیر کشور چارت جدیدی به استانداری‌ها ابلاغ شده است که در آن در عمل واحدهای روابط عمومی استانداری‌ها و به تبع آن فرمانداری‌ها حذف شده است.

رستمعلی با بیان اینکه در ابلاغیه وزارت کشور طی دو مرحله واحدهای روابط‌عمومی استانداری‌ها حذف شدند، بیان می‌کند: در این ابلاغیه وظایف این واحدها به دفتر استاندار سپرده شده در حالی که دفاتر استاندار نیز از کاهش سطح داشته است.

به گفته وی دفاتر استاندار که به صورت اداره کل و مستقل عمل می‌کردند یک جایگاه کاهش پیدا کرده‌اند.

رستمعلی معتقد است در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری در مباحث داخلی و بین‌المللی نیازمند تقویت روابط و ارتباطات با رسانه‌ها و مردم است، این تغییرات می‌تواند تبعاتی داشته باشد.

وی یادآور می‌شود: نگرانیم که به تبع وزارت کشور، سایر وزارت‌خانه نیز به فکر تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها باشند.

مدیر روابط‌ عمومی استانداری مازندران اظهار می‌کند: استانداران  سراسر کشور در حال پیگیری این موضوع هستند اما عملا این ساختار اعلام و ابلاغ شده است و معاونان منابع انسانی استانداری‌ها آن را جاری کرده‌اند.

یک بام و دو هوا

این تغییرات در حالی رخ می‌دهد که از تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال‌ جاری دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت از تغییراتی در سطح وزارتخانه‌ها خبر می‌دهد که براساس آن ادارات کل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به مرکز ارتقا یافته‌اند.

به نظر می‌رسد ارتقای سطح روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به تبع آن استانداری‌ها و فرمانداری‌ها که با ابلاغ هیئت وزیران صورت گرفته با انحلال ادارات روابط عمومی در استانداری‌ها همزمان بوده است.

ماجرای حذف اداره روابط عمومی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اگر در عمل محقق شود، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف در استان‌ها وارد کند.

در استان‌ها و شهرستان‌ها روابط‌عمومی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به عنوان قلپ تپنده و هماهنگ‌کننده بخش اعظمی از روابط مردمی و رسانه‌ای و امور اطلاع‌رسانی در استان‌ها و مراکز شهرستان‌ها را بر عهده داشتند.

این دو بخش به ویژه در شهرستان‌ها به خوبی با یک دست کردن روابط‌عمومی سایر دستگاه‌های اجرایی نظم خاصی در سال‌های اخیر به بخش اطلاع‌رسانی و تبلیغات بخشیده بودند.

با انحلال این دو واحد، در استان‌ها و شهرستان‌ها این نظم و نظام از هم خواهد پاشید و انسجام ایجاد شده برای هدایت دیگر مدیریتی نخواهد داشت.

به دور از حقیقت نیست که بار اصلی اطلاع‌رسانی در شهرستان را روابط‌عمومی‌ فرمانداری‌ها و در استان نیز روابط‌عمومی استانداری‌ به دوش می‌کشند اما تنزل ساختار و جایگاه روابط‌عمومی‌ها تا به این اندازه می‌تواند آسیبی جدی برای بحث اطلاع‌رسانی در حوزه دولت باشد.

دولت که امروز به فرموده رهبری بیش از هر زمان دیگری نیازمند اطلاع‌رسانی است چگونه می‌تواند بار اطلاع‌رسانی استان‌ها را به دوش مسئولان دفاتر استاندارانی بیندازد که هزاران مشغله و برنامه کاری دارند.

دفاتر استانداران که خود نیز براساس این ابلاغیه تنزل ساختار داشته‌اند به خوبی نمی‌توانند بار سنگین ارتباطات و اطلا‌ع‌رسانی را به دوش بکشند.

به نظر می‌رسد تغییر در این رویه و مطالعه آن قبل از اجرا و به ویژه نظرخواهی از رسانه‌ها که مهم‌ترین ارتباط را با واحدهای روابط‌عمومی دارند می‌توانست طرح کامل‌تری را برای اجرا پیش رو داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نایب الله اصغری 30 خرداد 1391
از اول راوبط عمومی استاندری ها و فرمانداری ها قدرت اجرایی نداشتند اصلا نگاه مثبت به روابط عمومی بدلیل عدم آشنایی مدیران ارشد دولت و وزارت کشور مرده است و درک آن وجود ندارد بعنوان کسی که چند سالی در استانداری مازندران خدمت کرده ام باید بگویم روابط عمومی زیر نظر دفتر یعنی امربر در حد عکس گرفتن و پوستر زدن در حالیکه در فضای مجازی و رسانه ای امروز فرای این حرف هاست . فقط میتوانم بگویم متاسفم. نایب الله اصغری
نا شناس 30 خرداد 1391
آقای استاندار ، آیا شما هم به این نتیجه رسیدید که روابط عمومی ها جایگاهشان همین است اگر چنین است جشم ما روشن
دلسوخته 30 خرداد 1391
سلام. ایول دمشون گرم. روابط عمومی چیه؟ اخلاق یعنی چی؟ هر چقدر بیکفایت تر باشید مسئولیت بیشتری به شما داده میشه. این یعنی شایسته سالاری!!!
پينوكيو 30 خرداد 1391
اداره قسمتهاي حساسي مانند روابط عمومي بايد به دست افراد با تجربه و كاردان سپرده شود كه جناب آقاي تقوي شايسته اين مقام و اين مهم ميباشد
كارمند با تجربه 30 خرداد 1391
به نظر اينجانب هم قسمت باري به هر جهت و بدون نظم روابط عمومي خصوصا" در اين استان شايستگي تبديل شدن به اداره كل را دارا نميباشد
جانباز 70 درصد 30 خرداد 1391
اميدواريم اين مجموعه 6 نفره و خيلي خيلي كوچك با سرپرستي... تحت هدايت مدير كل حوزه استاندار در ادامه آداب معاشرت و رفتارهاي درون سازماني را ياد گيرند و به راه راست هدايت شوند
نا شناس 30 خرداد 1391
"یک بام و 2 هوای دولت در استانداری‌ها " چرا 2 رو دو ننوشتی یا یک رو 1 ؟ :))
نا شناس 30 خرداد 1391
استانداري را ورداريد بودجه مستقيما به فرمانداري ها و شهرداري ها بديد
ساری 31 خرداد 1391
ممنون از وزارت کشور

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.204 seconds.